dinsdag 3 januari 2012

Chatten met een spelletje

Ja, ik ontken het niet: ik doe mee aan de Wordfeud-hype (of loopt die misschien al weer af? Dat soort dingen loop ik altijd wat mee achter ...). Voor diegenen die het nog steeds niet weten, nog verder achterlopen dan ik: Wordfeud is een spelletje, digitaal scrabble op afstand. Ik gebruik daarvoor de Ipad en de telefoon, dus te pas en te onpas kan ik van onmogelijke letters woorden maken en die op een digitaal scrabblebord delen met één medespeler. Soms win je dan wat, soms verlies je dan wat. Van sommige mensen win ik alleen maar wanneer ze ziek, zwak en misselijk zijn. Leuk spel, lekker in je eigen tempo spelen.
Wordfeud heeft naast het spel ook een chatfunctie. Ik weet, er zijn legio chatmogelijkheden, maar tot nu toe werden die amper door mij gebruikt. De chatfunctie van Wordfeud echter gebruik ik bijna dagelijks en ik merk dat ook dat ik lang niet altijd degene ben die de discussie start. En als je dan denkt dat het tijdens die chat over het spelletje gaat: nou nee, meestal niet. Het gaat over eten, over tv, over KVAN12, noem maar op. Leuk en handig. Net heb ik ter vergelijking ook even gekeken naar andere chatprogramma's. Die bieden veel meer mogelijkheden ben ik achter. Maar of ik dat nou handiger en beter vind, nee, denk het niet, het blijft gewoon de Wordfeud dat ik voorlopig blijf gebruiken. Tenslotte zit ik niet te wachten op allerlei mogelijkheden die niet gebruikt worden maar wel onnodig compliceren, het eenvoudige, basale van Wordfeud voldoet uitstekend!

3 opmerkingen:

  1. Aangezien ik niet Wordfeud, kan ik helaas ook niet met je chatten...
    (Maar we kunnen dan weer wel WhatsAppen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WhatsAppen, dat kan ik ook! Heb het al één keer met collega O. gedaan ...
    Wordfeud heeft inderdaad wel als nadeel de vrij geringe spreiding, ik heb maar zeven Wordfeud-vriend(inn)en

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik voel me opeens zeer vereerd :-) Maar eerlijk is eerlijk, met minstens één vriend heb ik voornamelijk contact via Wordfeud terwijl ons toch veel andere communicatiekanalen ter beschikking staan!

    BeantwoordenVerwijderen