maandag 5 augustus 2013

Buurtboek gescand

Haags Gemeentearchief, Beheersnummer 0380-01, inv.nr. 47, pag.nr. 1

Vandaag van het Haags Gemeentearchief gekregen: het "Buurt Boek van de Nobel en Papestraat, Oude Mol en Juffrouw Idastraat". Ik weet nu dus wie er tussen ongeveer 1790 en 1815 in mijn Haagse buurtje woonden. Maar sommige vermeldingen moet ik toch nog even over nadenken:


Haags Gemeentearchief, Beheersnummer 0380-01, inv.nr. 47, pag.nr. 116

 Het Haags Gemeentearchief is voor mij met het kosteloos leveren van deze goede kwaliteit scans van archiefstukken een voorbeeld voor andere archiefdiensten!

Voor wie het wil weten: 12 juli aangevraagd, 5 augustus gekregen in PDF, 195 pagina's uitstekend leesbaar, met tussen de pagina's 105 en 107 deze tekst:

MEDEDELING:
De paginanummering in het origineel is niet correct. In het gescande document
ontbreken geen pagina’s.
Haags Gemeentearchief

Mij hoor je niet klagen!

(inmiddels bericht gekregen dat het Buurtboek nu voor iedereen online te raadplegen is)


1 opmerking: