vrijdag 11 oktober 2013

De bibliotheek van het Tropeninstituut

En nog zó had ik me voorgenomen er niks over te zeggen, immers ik ken de situatie niet, de bibliotheek niet en weet alleen maar wat de pers er over schrijft. Maar  nu de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap antwoord heeft gegeven op vragen uit de Tweede Kamer over de kwestie "bibliotheek van het Tropeninstituut" kan ik me niet stilhouden.
De minister antwoord op de vraag of opslag van de bibliotheek voor 70.000 euro per jaar in afwachting om een duurzame oplossing te vinden een mogelijkheid zou zijn dat dat geen oplossing is: "de waarde van de collectie zit juist in de toepassing van de verzamelde kennis". De minister voegt er aan toe dat wanneer de bibliotheek wordt opgeslagen in containers binnen de kortste keren niemand meer weet wat er in die containers zit.
Mag ik dan vragen of vernietiging van (een groot deel van) de bibliotheek de toepassing van de verzamelde kennis wél bevordert?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten