donderdag 16 januari 2014

Jammer...

In Nijmegen is boekhandel Roelants gevestigd. Ik ben nog nooit bij Roelants binnen geweest en ik vermoed daarmee een gemis. Dat gemis vang ik tot nu toe op door het lezen van de regelmatig, 1 á 2 keer per week, bij T. in de mail komende nieuwsbrief.
De  mail van gisteren schoot mij een beetje in het verkeerde keelgat. De echte inhoud niet, hoewel Heine in Holland mij als niet-Hollander niet zo boeit, maar een opmerking middenin de nieuwsbrief, na de memoires van Harry Heine staat me niet aan:

"t Was me overigens het weekje wel in boekenland. Iedereen weet hoe het wel moet, met Polare. Wij ook natuurlijk...Hoogmoed komt voor de val, lijkt ons. Ene professor Cor Molenaar, het patserige Procures de eigenaar...Wouter heeft nog gauw een herinnering de deur uitgedaan. Polare moet ons sinds 10 november nog  circa 500,- voor geleverde boeken betalen...Ze hebben de betalingstermijn wel erg opgerekt..Misschien komt alles op z'n pootjes terecht.."

Voor mij gaat die passage over de betalingsherinnering en betalingstermijn niet aan. Dat je iets van Procures vindt kan, Cor Molenaar, ik heb de man moeten opzoeken. Maar het bijna leedvermaak over je collega-boekhandel, je collega-boekverkopers en boekverkooopsters, dat stuit mij tegen de borst.

Gisteravond heb ik in een tweet mijn ergernis hierover gespuit:

Namens Roelants reageert Wouter (Roelants, neem ik aan) vanochtend vrij vlot:

Heb ik iets verkeerd gelezen? Excuses dan, Wouter:


Ook nu weer een vlotte reactie:

Even nakijken dan, of ik het echt verkeerd heb gelezen. Maar nee, het staat er echt. Dus:

Hierna zwijgt Roelants stil. Of daarmee mijn gelijk wordt bevestigd, of er een moedeloos headbangen in Nijmegen plaatsvindt, ik weet het niet, maar stil is het gebleven.

Maar, zoals Roelants zelf al zegt, hoogmoed komt voor de val. Ik hoop voor Wouter Roelants dat dat voor hem niet profetisch is ...

1 opmerking:

  1. Betaalgedrag van derden hoor je niet en plein public met je klanten te delen: ronduit onfatsoenlijk. Ik heb me uitgeschreven. T.

    BeantwoordenVerwijderen